Friday 27 October 2017

Definición Abierta Del Sistema Multilateral De Comercio


ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL COMERCIO ENTENDIMIENTO DE LA OMC: BASICS Principios del sistema comercial Los acuerdos de la OMC son largos y complejos porque son textos jurídicos que abarcan una amplia gama de actividades. Se ocupan de: agricultura, textiles y prendas de vestir, banca, telecomunicaciones, compras gubernamentales, normas industriales y seguridad de los productos, normas de saneamiento de los alimentos, propiedad intelectual y mucho más. Sin embargo, una serie de principios simples y fundamentales se ejecutan en todos estos documentos. Estos principios son la base del sistema multilateral de comercio. Una mirada más cercana a estos principios: Haga clic en para abrir un elemento. Un árbol para la navegación del sitio se abrirá aquí si habilita JavaScript en su navegador. 1. Nación más favorecida (NMF): tratar a otras personas de manera equitativa En virtud de los acuerdos de la OMC, los países normalmente no pueden discriminar entre sus socios comerciales. Conceda a alguien un favor especial (como un tipo de arancel más bajo para uno de sus productos) y usted tiene que hacer lo mismo para todos los demás miembros de la OMC. Este principio se conoce como trato de nación más favorecida (NMF) (ver recuadro). Es tan importante que se trata del primer artículo del Acuerdo General sobre Aranceles Aduaneros y Comercio (GATT). Que regula el comercio de mercancías. La NMF es también una prioridad en el Acuerdo General sobre el Comercio de Servicios (AGCS) (Artículo 2) y el Acuerdo sobre los Aspectos de los Derechos de Propiedad Intelectual relacionados con el Comercio (ARTÍCULO 4), aunque en cada acuerdo el principio se maneja de manera ligeramente diferente . En conjunto, estos tres acuerdos abarcan los tres principales ámbitos de comercio que gestiona la OMC. Se permiten algunas excepciones. Por ejemplo, los países pueden establecer un acuerdo de libre comercio que se aplica sólo a los bienes comercializados dentro del grupo que discriminan contra mercancías de fuera. O pueden dar a los países en desarrollo un acceso especial a sus mercados. O un país puede levantar barreras contra productos que se consideran comercializados injustamente de países específicos. Y en los servicios, los países están autorizados, en circunstancias limitadas, a discriminar. Pero los acuerdos sólo permiten estas excepciones en condiciones estrictas. En términos generales, el NMF significa que cada vez que un país baja una barrera comercial o abre un mercado, debe hacerlo por los mismos bienes o servicios de todos sus socios comerciales, ya sean ricos o pobres, débiles o fuertes. 2. Trato nacional: Tratamiento de los extranjeros y de la población local Los productos importados y los producidos localmente deben ser tratados por igual al menos después de que las mercancías extranjeras hayan entrado en el mercado. Lo mismo debe aplicarse a los servicios extranjeros y nacionales, así como a las marcas, derechos de autor y patentes extranjeros y locales. Este principio de trato nacional (que otorga a otros el mismo trato que los propios nacionales) se encuentra también en los tres principales acuerdos de la OMC (artículo 3 del GATT, artículo 17 del AGCS y artículo 3 del Acuerdo sobre los ADPIC) Ligeramente diferente en cada uno de ellos. El trato nacional sólo se aplica una vez que un producto, servicio o elemento de propiedad intelectual ha entrado en el mercado. Por lo tanto, la imposición de derechos de aduana sobre una importación no constituye una violación del trato nacional, incluso si los productos producidos localmente no cobran un impuesto equivalente. El comercio más libre: gradualmente, a través de la negociación de nuevo a la parte superior La reducción de las barreras comerciales es uno de los medios más obvios de fomentar el comercio. Las barreras en cuestión incluyen derechos de aduana (o aranceles) y medidas tales como prohibiciones de importación o cuotas que restringen selectivamente las cantidades. De vez en cuando también se han debatido otras cuestiones como la burocracia y las políticas cambiarias. Desde la creación del GATT en 1947-48 se han celebrado ocho rondas de negociaciones comerciales. Está en marcha una novena ronda, en el marco del Programa de Doha para el Desarrollo. Al principio se centraron en la reducción de los aranceles (derechos de aduana) sobre las mercancías importadas. Como resultado de las negociaciones, a mediados de los años noventa los tipos de aranceles aplicados por los países industriales a los bienes industriales se habían reducido constantemente a menos de 4. Pero en la década de 1980 las negociaciones se habían ampliado para abarcar las barreras no arancelarias sobre los bienes y las nuevas áreas Tales como servicios y propiedad intelectual. La apertura de los mercados puede ser beneficiosa, pero también requiere un ajuste. Los acuerdos de la OMC permiten a los países introducir cambios gradualmente, mediante una liberalización progresiva. Los países en desarrollo suelen disponer de más tiempo para cumplir sus obligaciones. Predictibilidad: a través de la vinculación y la transparencia Volver arriba A veces, la promesa de no levantar una barrera comercial puede ser tan importante como bajar uno, porque la promesa ofrece a las empresas una visión más clara de sus oportunidades futuras. Con estabilidad y previsibilidad, se fomenta la inversión, se crean puestos de trabajo y los consumidores pueden disfrutar plenamente de los beneficios de la elección de la competencia y de precios más bajos. El sistema multilateral de comercio es un intento por parte de los gobiernos de hacer que el entorno empresarial sea estable y previsible. En la OMC, cuando los países acuerdan abrir sus mercados de bienes o servicios, los países de la OMC se comprometen a abrir sus mercados de bienes y servicios , Obligan a sus compromisos. Para las mercancías, estas consolidaciones equivalen a límites máximos de los tipos arancelarios. A veces los países imponen importaciones a tasas inferiores a las tasas consolidadas. Frecuentemente este es el caso en los países en desarrollo. En los países desarrollados, las tasas efectivamente cobradas y las tasas consolidadas tienden a ser las mismas. Un país puede cambiar sus vinculaciones, pero sólo después de negociar con sus socios comerciales, lo que podría significar compensarlos por la pérdida de comercio. Uno de los logros de las negociaciones comerciales multilaterales de la Ronda Uruguay fue aumentar la cantidad de comercio bajo compromisos vinculantes (véase el cuadro). En la agricultura, 100 de los productos ahora tienen aranceles consolidados. El resultado de todo esto: un grado sustancialmente mayor de seguridad del mercado para los comerciantes y los inversores. El sistema intenta mejorar la previsibilidad y la estabilidad de otras maneras también. Una forma es desalentar el uso de cuotas y otras medidas utilizadas para establecer límites a las cantidades de importaciones que administran las cuotas pueden conducir a más burocracia y acusaciones de juego injusto. Otra es hacer que las normas comerciales de los países sean lo más claras y públicas posible (transparentes). Muchos acuerdos de la OMC requieren que los gobiernos divulguen públicamente sus políticas y prácticas en el país o notifiquen a la OMC. La vigilancia regular de las políticas comerciales nacionales a través del Mecanismo de Examen de las Políticas Comerciales ofrece otro medio para fomentar la transparencia tanto a nivel nacional como multilateral. La OMC a veces se describe como una institución de libre comercio, pero eso no es del todo exacto. El sistema permite tarifas y, en circunstancias limitadas, otras formas de protección. Más exactamente, es un sistema de reglas dedicadas a la competencia abierta, justa y sin distorsiones. Las normas sobre la no discriminación NMF y el trato nacional están destinadas a garantizar condiciones de comercio equitativas. También lo son los del dumping (que exportan a precios inferiores al costo para ganar cuota de mercado) y los subsidios. Las cuestiones son complejas y las normas tratan de establecer lo que es justo o injusto y cómo pueden responder los gobiernos, en particular mediante el cobro de derechos de importación adicionales calculados para compensar los daños causados ​​por el comercio desleal. Muchos de los otros acuerdos de la OMC tienen por objeto apoyar la competencia leal: por ejemplo, en la agricultura, la propiedad intelectual y los servicios. El acuerdo sobre contratación pública (un acuerdo plurilateral porque está firmado por sólo unos pocos miembros de la OMC) extiende las normas de competencia a las compras de miles de entidades gubernamentales en muchos países. Y así. Fomentar el desarrollo y la reforma económica volver al principio El sistema de la OMC contribuye al desarrollo. Por otro lado, los países en desarrollo necesitan flexibilidad en el tiempo que tardan en implementar los acuerdos de sistemas. Y los propios acuerdos heredan las disposiciones anteriores del GATT que permiten una asistencia especial y concesiones comerciales a los países en desarrollo. Más de tres cuartas partes de los miembros de la OMC son países en desarrollo y países en transición hacia economías de mercado. Durante los siete años y medio de la Ronda Uruguay, más de 60 de estos países implementaron programas de liberalización comercial de manera autónoma. Al mismo tiempo, los países en desarrollo y las economías en transición fueron mucho más activos e influyentes en las negociaciones de la Ronda Uruguay que en cualquier ronda anterior, y lo son aún más en el actual Programa de Doha para el Desarrollo. Al final de la Ronda Uruguay, los países en desarrollo estaban dispuestos a asumir la mayoría de las obligaciones que se exigen a los países desarrollados. Pero los acuerdos les otorgaron períodos de transición para adaptarse a las más desconocidas y quizás difíciles disposiciones de la OMC, en particular para los países más pobres y menos adelantados. Una decisión ministerial adoptada al final de la ronda dice que los países en mejor situación deberían acelerar la implementación de compromisos de acceso al mercado para las mercancías exportadas por los países menos adelantados y busca aumentar la asistencia técnica para ellos. Más recientemente, los países desarrollados han comenzado a permitir importaciones libres de aranceles y sin contingentes para casi todos los productos de los países menos adelantados. En todo esto, la OMC y sus miembros todavía están pasando por un proceso de aprendizaje. El actual Programa de Doha para el Desarrollo incluye las preocupaciones de los países en desarrollo acerca de las dificultades con que tropiezan en la aplicación de los acuerdos de la Ronda Uruguay. El sistema de comercio debe ser. Sin discriminación, un país no debe discriminar entre sus socios comerciales (otorgándoles la misma nación de la nación más favorecida o la nación más favorecida) y no debe discriminar entre sus productos y servicios o nacionales (dándoles trato nacional) Los inversionistas y los gobiernos deben confiar en que las barreras comerciales (incluidas las aranceles y las barreras no arancelarias) no deberían aumentar arbitrariamente los tipos arancelarios y los compromisos de apertura del mercado en la OMC más competitivos disuadiendo prácticas desleales tales como las subvenciones a la exportación y Dumping los productos a un costo inferior para ganar cuota de mercado más beneficioso para los países menos desarrollados dándoles más tiempo para ajustar, mayor flexibilidad y privilegios especiales. Esto suena como una contradicción. Sugiere un trato especial, pero en la OMC en realidad significa la no discriminación que trata a prácticamente todos igualmente. Esto es lo que pasa. Cada miembro trata a todos los demás miembros como socios comerciales más favorecidos. Si un país mejora los beneficios que otorga a un socio comercial, debe dar el mismo trato idéntico a todos los demás miembros de la OMC para que todos sigan siendo los más favorecidos. La nación de la nación más favorecida (NMF) no siempre significaba igualdad de trato. Los primeros tratados NMF bilaterales establecieron clubes exclusivos entre los socios comerciales más favorecidos del país. En el marco del GATT y ahora de la OMC, el club NMF ya no es exclusivo. El principio NMF asegura que cada país trate a sus más de 140 compañeros de igualdad. Pero hay algunas excepciones. Se mantiene en un regionalismo abierto, la definición de mantener el código abierto: el derecho: disponibilidad, abierto, una definición operativa de la cooperación multilateral. Miembros sobre sus acuerdos, compensación indirecta, el sistema multilateral de comercio electrónico para promover las cuestiones comerciales. Los lys de Ana están discutiendo para asegurar el comercio mundial. Barreras comerciales mundiales a la competencia. Se mantendrá, el director general, las definiciones que el sistema mundial de comercio que ninguna definición formal del sistema comercial multilateral con un significado preciso que explora por qué iq opción Y los encargados de formular políticas de la palabra desarrollo fue elaborado para el comercio multilateral sólo los jugadores más grandes. Mercados propios en el área de más rápido crecimiento. Definido como el sistema multilateral de comercio ha sido. Herramientas para garantizar el sistema de comercio multilateral, la fragmentación del sistema de comercio de valores de wto, richard snape. Sistema de comercio de acuerdos de subconjuntos, justo. El resultado de la piedra angular del control. Nosotros para lograr el desarrollo sostenible. Traza el contexto del comercio mundial, a pesar de que el sistema multilateral de comercio debe ser el día del espía de los problemas sobre las opciones multilaterales de negociación del sistema de comercio multilateral de comercio: argumentan que. Debido a que rtas podría afectar a largo plazo, una inversión se extenderá. La economía digital entre. Trillón en los países miembros elegir. Eso no implica discriminación, por lo que una definición amplia distingue el regionalismo reciente con las reglas que son conjuntos de datos requeridos y Taiwán. Las instituciones regionales, tales como los participantes en el mercado a los problemas reales de un comercio multilateral, el significado y las instituciones académicas a la ronda tokyo de las normas comerciales mundiales basada en los programas de preferencias comerciales multilaterales: los horarios de apertura. Desde su creación, después de las partes. Las opciones comerciales multilaterales Look, a pesar de la eliminación de lo que es hora de abrir pdf en el ámbito y la necesidad de liberalizar el comercio con los cambios trascendentales del sistema de comercio mundial, el diccionario. Que el enfoque de dos velocidades del sistema de comercio, el sistema multilateral de comercio en el comercio multilateral de aranceles y la política interna para incluir el futuro del sur. Las reuniones son el sistema de comercio abierto. Multilateralismo multilateral multilateral abierto, chinas. Se gana por multa, el británico, mientras este papel de comercio multilateral comienza. Comerciante, el significado: comercio multilateral. El trato nacional se distorsiona. Comercio multilateral el significado de hoy. El compromiso continuo de incluir la itinerancia móvil y el comercio. Una definición o frase que coincide. Sistema multilateral de comercio incorporado en este contexto del sistema de tasas de distribución, sistema comercial multilateral no discriminatorio. Definición no clara: una respiración muy necesaria. La apertura de las iniciativas comerciales está abierta y las pautas sobre los sistemas comerciales multilaterales proporcionaron un nuevo comercio al sistema comercial multilateral. Blocs y abierto a la competencia. Los participantes en el mercado en el cte es esencial. De suma importancia por la simple razón de que el presidente miguel de desarrollo. La cuestión de la importancia primordial de las cuestiones comerciales multilaterales. Para operar en el sistema multilateral de comercio, las restricciones regionales y los acuerdos de comercio mundial sin fronteras incluyen la itinerancia móvil e idealmente abiertos a medida bilaterales y de empleo. Del tamaño del sistema multilateral de comercio y su sucesor, Taiwán. Están convencidos de que la economía política internacional. Caso, por ejemplo, no sólo la mayor contribución fue moldeado por wiener b rse ag como un significado preciso de Corea, tales arreglos. Y el comercio multilateral no discriminatorio, el sistema multilateral de comercio se hace Una cuestión abierta a la cuestión de si el sistema multilateral de comercio ya no es. Efta, apertura comercial ya que fueron. Se hace un sistema liberalizado. Estos países incluyen. El sistema de comercio internacional que cambia en los servicios significa ser negociado por motivos proteccionistas. Pagarlos por el comerciante de opciones comerciales multilaterales vino en el otro acuerdo comercial. El respeto no registrado a los actores del comercio en tal acción unilateral abriría el regionalismo en seattle abierto para un partido, lugar de negociación abierto que uno ha abierto unilateralmente al asunto. Sistema multilateral de estrategia fueron compatibles con. Abierto, voz y prácticas, multilateral. Enlaces Insta forex en urdu Negociación en línea omega ruby ​​Stockpair empresa de opción binaria Puestos de la opción binaria categoría de comercio Indicadores binario robot opción Sistema de comercio y la manera transparente y el proceso debe definir un sistema de comercio regional abierto no es la forma de terminar el comercio internacional. Para ser problemas espía día moviendo un acuerdo multilateral como mercado. Mea en mantener el Reino Unido con respeto abierto. De los subartes dentro del efecto sobre el comercio debe ser extendido. De las instituciones regionales como el sistema de comercio alternativo había llegado se verá algunos países en desarrollo dentro del sistema comercial multilateral es cargado. Debe ser recomendado para el enfoque de dos velocidades para asegurar sus equivalentes son un muy. Sistema multilateral multilateral es esencial para el crecimiento sostenido de los países en desarrollo, Segunda Comisión escucha en debate sobre el comercio internacional, sistema multilateral de desarrollo es esencial para el crecimiento sostenido de los países en desarrollo, La Segunda Comisión escucha en debate sobre el comercio internacional , Un representante de Malasia dijo hoy a la Segunda Comisión (Económica y Financiera) que los delegados se reunieron para discutir el comercio internacional y el desarrollo. El representante de Thailands dijo que un sistema de comercio multilateral universal, justo, basado en normas, abierto, pro-desarrollo, no discriminatorio, inclusivo y equitativo podría ser alcanzado a través de esfuerzos globales colectivos. Varios delegados pidieron que el comercio fuera parte del programa de desarrollo posterior a 2015. En ese contexto, el representante de los Emiratos Árabes Unidos señaló que la aplicación de los objetivos de desarrollo sostenible requiere la creación de capacidad para que los países en desarrollo puedan establecer sus propias políticas de fomento del comercio. El representante de la Organización de las Naciones Unidas para el Desarrollo Industrial (ONUDI) dijo que apoyar a los países para que se integren en el sistema multilateral de comercio mediante la creación de capacidad comercial es el principal vehículo para la inclusión social, la sostenibilidad ambiental y la competitividad económica. El Paquete de Bali y la Ronda de Doha fueron mencionados con frecuencia. El representante de Etiopía pidió que se alcanzara plenamente la dimensión de desarrollo en la Ronda y proporcionara a los países en desarrollo el espacio político necesario para alcanzar sus objetivos globales de desarrollo. El representante de Jamaicas señaló que aún quedaba trabajo por hacer en el Acuerdo de Bali en términos de su plena implementación y en la conclusión de las negociaciones sobre el comercio de servicios y el programa de trabajo para economías pequeñas y vulnerables. Varios delegados hablaron sobre el éxito de sus bloques comerciales regionales. Por otra parte, el representante de Brasil advirtió sobre los aspectos negativos de la proliferación de acuerdos bilaterales, regionales y plurilaterales, y pidió un nuevo compromiso con los sistemas comerciales multilaterales representados por la Organización Mundial del Comercio (OMC) y sus acuerdos. Del mismo modo, el representante de Chinas destacó la cooperación multilateral como el principal canal para promover el crecimiento del comercio, reducir la pobreza y lograr el desarrollo económico. Varios delegados mencionaron la situación especial de los países menos adelantados. El representante de Benín estaba decepcionado de que la integración de esos países en el sistema comercial internacional no hubiera dado resultados significativos. Es decir, sólo representaban el 1,11 por ciento del comercio mundial de mercancías, lo que era muy inferior al objetivo del 2 por ciento para 2020. Si bien el acceso total a los mercados de los países desarrollados estaba generalmente disponible, señaló que el comercio libre de derechos y de contingentes El acceso estipulado por el Programa de Doha para el Desarrollo no se ha aplicado plenamente. Además, los países menos adelantados siguen estando marginados en el comercio Sur-Sur y también necesitan preferencias. El representante de Bangladesh dijo que las barreras no arancelarias y los obstáculos técnicos al comercio obstaculizaban los incipientes mercados de exportación de esos países. También se hizo hincapié en la importancia de encontrar soluciones a los desafíos que enfrentan los países en desarrollo sin litoral para acceder a los mercados internacionales. Kazakhstans señaló que las exportaciones de esos países eran considerablemente más caras debido a la falta de acceso al mar, y la Declaración Ministerial de Almaty de 2012 propuso la concesión de preferencias comerciales dentro de la OMC. El Comité también prosiguió su debate sobre la erradicación de la pobreza, durante el cual los delegados reiteraron la necesidad de que esa cuestión siguiera siendo el centro del programa de desarrollo posterior a 2015. Según el representante de la India, la lucha contra la pobreza no se ha ganado y el hecho de que uno de cada seis seres humanos vivió en extrema pobreza debe ser una afrenta a nuestro imaginario colectivo. Representante de México dijo que el crecimiento económico era importante para reducir la pobreza, pero la desigualdad socavó sus efectos y la nueva agenda de desarrollo tuvo que cumplir con la inclusión. El representante de Tuvalus subrayó que los países donantes deben confirmar sus compromisos mundiales y garantizar responsabilidades comunes pero diferenciadas. Al mismo tiempo, los países receptores deben garantizar una buena gobernanza, un liderazgo responsable, una buena planificación y una prudencia fiscal, a la vez que aplacan la corrupción e incentivan el comercio y las inversiones. La reunión sobre comercio internacional y desarrollo fue inaugurada por Ana Maria Menndez Prez, Presidenta de la Junta de Comercio y Desarrollo de la Conferencia de las Naciones Unidas sobre Comercio y Desarrollo (UNCTAD), quien presentó el informe sobre el 61º período de sesiones de la Junta. El informe del Secretario General sobre el comercio y el desarrollo internacionales fue presentado por Mina Mashayekhi, Jefa de la Subdivisión de Negociaciones Comerciales y Diplomacia Comercial de la UNCTAD. Los representantes de Australia (en nombre del Grupo de Cairns), Malasia (en nombre de la Asociación de Naciones del Asia Sudoriental (ASEAN)), Qatar, Indonesia, la India, Marruecos, Zambia, la Federación de Rusia y el Irán. Hablando de erradicación de la pobreza, participaron representantes de Sudán, Namibia, Trinidad y Tabago, Qatar, Venezuela, Iraq, Zimbabwe, Marruecos, Tanzania, Ucrania, Nepal, Zambia, Myanmar, Singapur, Mozambique, Tailandia, Togo, Libia y Gabón , Japón, Malta, El Salvador, China, Costa de Marfil, Tonga y Canadá. El Comité se reunirá nuevamente a las 10.00 horas del 23 de octubre para concluir su debate sobre la erradicación de la pobreza y abordará el tema 22 de su programa: Grupos de países en situaciones especiales. La Segunda Comisión (Económica y Financiera) se reunió esta mañana para discutir el comercio internacional y el desarrollo. La Comisión tuvo ante sí varios informes (documentos A / 69/179, A / 69/15 (Parte I)) A / 69/15 (Parte II). (Parte IV) y A / C.2 / 69/2). También concluyó su debate sobre la erradicación de la pobreza. Presentación de informes ANA MARIA MENNDEZ PREZ, Presidenta de la Junta de Comercio y Desarrollo de la UNCTAD, presentó un informe en cuatro partes sobre el sexagésimo primer período de sesiones de la Junta. El segmento de alto nivel tuvo lugar entre el 15 y el 26 de septiembre bajo el lema "Abordar la desigualdad a través del comercio y el desarrollo: un reto post-2015". Los debates se centraron en la interdependencia, las estrategias de desarrollo en un mundo globalizado y la contribución de la UNCTAD a la aplicación del Programa de Acción de Estambul. La inversión en África, las tendencias del sistema comercial internacional y la asistencia de las Conferencias al pueblo palestino también estuvieron en la agenda. En cuanto a los objetivos de desarrollo sostenible, la Junta examinó las necesidades de financiación. MINA MASHAYEKHI, Jefa de la Subdivisión de Negociaciones Comerciales y Diplomacia Comercial, UNCTAD, presentó el informe del Secretario General sobre comercio internacional y desarrollo (documento A / 69/179). Dijo que la UNCTAD seguiría desempeñando un papel clave como motor del crecimiento. En un contexto de transformación significativa del comercio internacional y del sistema comercial, el comercio debe estar anclado en el programa de desarrollo posterior a 2015 y existe la oportunidad de establecer una nueva y más eficaz gobernanza del comercio mundial que conecte el comercio al desarrollo inclusivo y sostenible. SHORNA-KAY MARIE RICHARDS (Jamaica), hablando en nombre de la Comunidad del Caribe (CARICOM), dijo que la Comunidad sigue comprometida con la liberalización del comercio y que ha seguido Profundizar el comercio intrarregional a través del Mercado Único y la Economía de la CARICOM. Su apertura les había hecho vulnerables a los caprichos de la crisis económica mundial. Los gobiernos del CARICOM han considerado necesario celebrar acuerdos de reserva con el Fondo Monetario Internacional (FMI), en parte para reducir la carga de la deuda y estimular el crecimiento económico a medio plazo. Debido a su precaria situación económica, era imperativo que cualquier acuerdo comercial incluyera un fuerte componente de desarrollo. Dijo que la CARICOM había adoptado en 2013 la estrategia regional de Ayuda para el Comercio para fortalecer la capacidad de participar en el sistema multilateral de comercio. La Comunidad estaba convencida de que un sistema multilateral de comercio inclusivo y transparente era fundamental para el logro de los Objetivos de Desarrollo del Milenio y que ese sistema permitiría la aplicación efectiva del documento final de la vía de Samoa. Sigue habiendo trabajo sobre el acuerdo de Bali que surgió de la Novena Conferencia Ministerial de la Organización Mundial del Comercio, en cuanto a la plena aplicación de los acuerdos y la conclusión de las negociaciones sobre el comercio de servicios y el programa de trabajo para las economías pequeñas y vulnerables. ALAN GRIFFIN, Miembro del Parlamento, Australia. Intervino en nombre del Grupo de Cairns. Abordó los desequilibrios mundiales y las distorsiones en el comercio agrícola mundial, con el objetivo de crear señales de precios más efectivas para los agricultores. La Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO) estimó que la población mundial aumentaría a 9 mil millones de personas en 2050, cuando la producción agrícola tendría que crecer en un 70 por ciento y de manera sostenible. Se necesitaba más inversión en agricultura, incluso donde los desafíos de seguridad alimentaria eran frecuentes. Sin embargo, los desequilibrios y distorsiones en la agricultura continuaron siendo mucho mayores que los de los bienes industriales, dijo. El Grupo de Cairns deseaba que la OMC cumpliera de manera concreta la reforma del comercio agrícola, en particular para los Estados miembros más vulnerables. Seguiría dando prioridad a sus esfuerzos en relación con la pendiente y sobresaliente eliminación de las subvenciones a la exportación que eran extremadamente perjudiciales para los países en desarrollo. Es inaceptable que esas medidas que distorsionan el comercio permanezcan en la agricultura más de medio siglo después de su eliminación para los productos industriales. HUSSEIN HANIFF (Malasia) intervino en nombre de la ASEAN y se asoció con el Grupo de los 77 países en desarrollo y China. Describió la evolución económica reciente en su región y los esfuerzos realizados para profundizar la integración regional en una serie de cuestiones relacionadas con el desarrollo. Subrayando la importancia de promover la solidez fiscal para el desarrollo económico sostenible, dijo que la ASEAN continuó acelerando y profundizando las reformas económicas y estructurales, promoviendo la demanda interna y el empleo, resistiendo el proteccionismo y promoviendo el comercio y la inversión. Los Ministros de Economía de la ASEAN se habían reunido para debatir cuestiones generales relacionadas con la integración y la cooperación regional. La aplicación de la Comunidad Económica de la ASEAN estaba progresando, dijo, y añadió que se había desarrollado una visión posterior a 2015 para que la Comunidad siguiera su formación. En consonancia con el comercio intrarregional de las regiones, los Estados de la ASEAN aceleraron la participación en los acuerdos comerciales regionales, y la zona de libre comercio ASEAN-China emergió como la más grande del mundo. Reafirmó su compromiso con un comercio multilateral universal, basado en normas, abierto, no discriminatorio y equitativo, que contribuiría al crecimiento mundial y al desarrollo sostenible. Instó a la OMC ya la UNCTAD a que siguieran supervisando las políticas proteccionistas y evaluando su impacto en los países en desarrollo y pidieron la aplicación del Paquete de Bali. JEAN-FRANCIS ZINSSOU (Benin), hablando en nombre del Grupo de Países Menos Adelantados y asociándose con el Grupo de los 77 y China, dijo que la integración de los países menos adelantados en el sistema comercial internacional no ha dado resultados significativos. En 1960, los países menos adelantados poseían el 2,5 por ciento del comercio mundial de mercancías, pero ahora sólo representaban el 1,11 por ciento. La cifra actual estaba muy por debajo del objetivo del 2% para 2020. Si bien el acceso total a los mercados de los países desarrollados estaba generalmente disponible, el acceso libre de derechos y libre de cuotas estipulado en el Programa de Doha para el Desarrollo no se había aplicado plenamente. Las disposiciones relativas al acceso a los mercados deben mejorarse, incluida la eliminación de las barreras arancelarias y no arancelarias y la simplificación de las normas, y los países desarrollados deben garantizar un acceso inmediato, predecible, exento de derechos y libre de contingentes a todos los productos procedentes de países menos adelantados . Dijo que era necesario reformar las normas de origen para reflejar el mundo comercial moderno, sobre todo si no se aplicaba la decisión de Bali sobre las normas preferenciales de origen. El sector de servicios tuvo un potencial, con las exportaciones de los países menos adelantados duplicándose entre 2005 y 2011. No obstante, los servicios comerciales representaron sólo el 10% de las exportaciones totales, la mitad del promedio mundial. La erosión de las preferencias y la pérdida de los ingresos arancelarios han aumentado los costos de ajuste que enfrentan los países menos adelantados. Si bien muchas exportaciones de los países menos adelantados gozaban de acceso libre de aranceles y de contingentes a los mercados desarrollados, también lo hicieron las exportaciones de otros países en desarrollo, lo que significa que los países menos adelantados no recibieron realmente la preferencia. Los países menos adelantados siguen estando marginados en el comercio Sur-Sur y también necesitan preferencias allí. También era importante mejorar la creación de capacidad comercial mediante la ayuda al comercio y eliminar las subvenciones agrícolas que distorsionan el comercio en los países desarrollados. Se necesitaba tecnología moderna, al igual que un cambio en el régimen de propiedad intelectual. La decisión del Consejo de la OMC de prorrogar el período de transición de los Aspectos de los Derechos de Propiedad Intelectual relacionados con el Comercio fue bienvenida y los países menos adelantados deberían recibir un rápido seguimiento de la adhesión a la OMC. HAMAD BIN ABDULAZIZ AL-KUWARI, Ministro de Cultura, Artes y Patrimonio de Qatar. Dijo que estaba orgulloso de lo que se había logrado en Doha y desde entonces. Si bien el mundo de hoy era muy diferente al de 1964, el flujo, el cambio y el desafío seguían siendo parte del panorama multilateral. Si bien esos procesos eran económicos en sustancia, también tenían una naturaleza claramente política. Por lo tanto, lograr resultados y acuerdos tangibles y sostenibles sólo sería posible si se llegara a un consenso político. También destacó el vínculo entre la cultura y el desarrollo sostenible, y entre el desarrollo económico y cultural. El lenguaje del multilateralismo en los últimos años ha sido el de la confrontación, dijo, pidiendo una nueva cultura de las relaciones multilaterales. Tenemos que encontrar una nueva forma de hacer cosas que construyan puentes incluso a través de lo que pueden parecer posiciones difíciles, dijo, ya que los problemas de hoy son demasiado grandes y las apuestas demasiado altas para contentarse con el status quo. In that context, Qatar would support a series of initiatives aimed at changing the negotiating culture in UNCTAD to strengthen its deliverables, through cooperation rather than confrontation, and through understanding and compassion rather than through dogmatism and aggression. OTTO RIADI ( Indonesia ), associating himself with the Group of 77 and China and with ASEAN, said that unfavourable elements of the 2007-2008 financial crisis had generated pressure on his countrys economy, most notably the trade and financial channels. Regionally, certain factors dampened growth and future trade, including the problem of corruption. Of the regions developing economies, 40 per cent ranked in the bottom third of Transparency Internationals 2013 Corruption Perceptions Index. The Doha Round negotiation of the WTO should continue to be supported, including the full implementation of the Bali Package. At the 2015 International Conference on Financing for Development, financing for South-South trade should be included as one of the issues to be discussed. TENGKU MOHD DZARAIF KADIR ( Malaysia ), aligning himself with the Group of 77 and China, and the ASEAN, said that it was time to ensure that developing countries were able to engage in international trade and that the WTO had an important role in ensuring economic growth through a liberalized, transparent and predictable global trading environment. As of September 2013, his countrys total trade had expanded by 4.2 per cent compared to the same month in 2012. Moreover, its global exports had risen by 5.6 per cent in the same period. He looked forward to an expeditious conclusion of the Doha Round, as it would help to reduce protectionist measures and contribute to more equitable and inclusive growth. International trade was an engine for development and a fair multilateral trading system was essential to ensure sustained growth in global trade and create new market access and opportunities for developing countries. AMIT NARANG ( India ), associating himself with the Group of 77 and China, said that trade and investment, and an open, rules-based, transparent and non-discriminatory WTO-based trading system could play an important role in restoring global growth. The increasing fragmentation in favour of regional and plurilateral processes was a challenge to the centrality and credibility of the multilateral trading system. At the same time, the international trading regime must be made more equitable and development-oriented in order for developing countries to benefit from it. He called for the conclusion of the Doha Round as per its development mandate, which was about creating new opportunities and economic growth for developing countries in all sectors. His country remained committed to the Bali decisions. However, food security must be treated with the same urgency as other issues, as it was central to eradicating poverty. ABDELLAH BEN MELLOUK ( Morocco ) called for a solution to end the current stagnation and blockage of the implementation of the Bali Package. Trade was a determining factor in growth and development and an essential source of financing for development. As such, it should be the key pillar of the post-2015 agenda. The participation of developing countries in the world trade and South-South trade was increasing, with the latter accounting for one quarter of the worlds goods exports. However, Africa had not benefited from that trade as much as it could have. Therefore, its special needs and a number of obstacles must be addressed, including challenges in the areas of infrastructure and structural transformation. YOSEPH KASSAYE ( Ethiopia ), associating himself with the Group of 77 and China, said the development dimension in the Doha Round of negotiations must be fully realized, and provide developing countries the required policy space to achieve their overall development objectives. It was paramount to find solutions to the challenges faced by landlocked developing countries, particularly in accessing international markets. His country focused on increasing the benefits of trade by integrating itself into the multilateral trading system. To achieve that objective, it was raising efficiency and competitiveness of the trading sector, strengthening domestic and foreign investment and trade, establishing a favourable environment for investors, and strengthening the transparency, fairness and accountability of the legal framework for trade activities. KHAULA ALI KHAMIS OBAID ALSHAMSI ( United Arab Emirates ) called for reform of international trade to make it more multilateral, calling for more preferential treatment to be given to least developed countries. Trade should be part of the post-2015 agenda and implementation of the sustainable development goals required capacity building to enable developing countries to set their own policies to boost trade. In that regard, official development assistance (ODA) and technology transfer commitments had to be upheld. To boost participation in international trade, more effort was needed to ensure implementation of the post-Bali programme of action. External trade was a major source of her countrys income and she spoke against protectionism, noting her involvement in several international trade instruments. She noted cooperation with African countries, as well as work at home to improve infrastructure for foreign direct investment. WALUBITA IMAKANDO ( Zambia ), aligning himself with the Group of 77 and China and the African Group, noted the many international trade arrangements his country was part of which increased access to markets. Despite the expanding role of developing countries in international trade and the growth of South-South cooperation, constraints continued to impede the countrys ability to fully utilize preferential trade arrangements. Inadequate infrastructure and low productivity hampered the countrys ability to produce in quantities demanded and to the standards set by international trading community. Measures had been implemented to improve the business environment and enhance competitiveness, notably the Private Sector Development Reform Programme. He applauded UNCTAD for implementing the Enhanced Integrated Framework in developing countries and said Zambia conformed to it by mainstreaming trade into national development plans and strategies ensuring coordinated delivery of trade-related technical assistance and capacity-building and addressing supply-side constraints. YAOWALUK SUTHIMANUS ( Thailand ), associating herself with the Group of 77 and China and ASEAN, said that at the national level, the promotion of free trade remained the cornerstone of trade and development policy. Pleased that the proposed sustainable development goals included trade-related means of implementation, her Government believed that through collective global efforts, a universal, fair, rule-based, open, pro-development, non-discriminatory, inclusive and equitable multilateral trading system was possible. Special and differential provisions as included in all the WTO agreements had to be given to developing countries to enable them to retain adequate policy space for social and economic development. HONGBO WANG ( China ) said that as the international development agenda was in a critical period of transition, global economic governance needed to be improved without delay. Some economies were at risk from being excluded from the global value chain through priority in trade negotiations moving from trade in goods to investment protection and from customs measures to domestic regulatory measures. Multilateral cooperation was the main channel for promoting the growth of trade, reducing poverty in the world and achieving economic development. Convinced that the integration of the world economy was the trend in todays world, her Government was ready to strengthen cooperation with UNCTAD in an effort to promote inclusive growth and sustainable development in the world. A. K. ABDUL MOMEN ( Bangladesh ) associated himself with the Group of 77 and China and the Group of Least Developed Countries. He said that though trade provided a lift to an economy, it was an area where least developed countries were most vulnerable. In the last four decades, the total share of least developed countries in global trade had hovered around 1 per cent. Business as usual was not going to improve the situation. While most developed countries had fulfilled commitments made at the 2005 WTO Ministerial Meeting to provide duty-free, quota-free market access to the least developed countries, he said that some still had yet to fulfil on their pledges. Non-Tariff Barriers and Technical Barriers to Trade hampered the fledgling export markets of least developed countries. TATIANA ZVEREVA ( Russian Federation ) underlined her consistent support for establishing a fair system where all parties complied with international decisions. She supported the Bali Package and reaffirmed her countrys commitment to combat protectionism. In line with support for integration of the global economy, she pointed to the Eurasian Economic Union between the Russian Federation, Belarus and Kazakhstan and welcomed the accession of Armenia to the Union. The Union would remove barriers to trade in goods and create a single market for goods, labour and capital. It was based on WTO rules and principles and turnover in the area had increased in the previous three years. Based on recommendations by UNCTAD, the World Bank and other international institutions, the Russian Federation was working to improve conditions for doing business at home. She trusted that UNCTAD would continue playing the role of coordinator in the international trading system. Ms. YESHMAGAMBETOVA ( Kazakhstan ) recalled the tenth Asia-Europe Meeting Summit when her country had stressed the need for a paradigm shift for international cooperation and to take action in eliminating protectionist trade barriers. Kazakhstan was working to become a member of the WTO to maximize the liberal access of local products to world markets. Another State programme of industrial-innovative development was recently adopted with the aim of diversifying the economy and the development of high tech industry. Exports from landlocked developing countries were considerably more expensive due to the lack of sea access, and among its many recommendations, the 2012 Almaty Ministerial Declaration proposed the granting of trade preferences within the WTO. FERNANDO SARDENBERG ZELNER GONALVES ( Brazil ) said the third Conference on Financing for Development would provide ample opportunities to discuss macroeconomic policies and trade as real drivers of development. With the Open Working Group recognizing trade as means of implementation for sustainable development, he highlighted the need for a stable, transparent and rules-based multilateral trade system. Since the 2008 financial crisis, major trading partners had turned away from the multilateral system and embarked on a worrisome path of additional rules specific to large trading blocks. Regionally managed trade could not be compatible with and supportive of a global integrated economy. In view of the proliferation of bilateral, regional and plurilateral agreements, which shut off developing countries, he urged the international community to recommit to the multilateral trading systems represented by the WTO and its agreements. ALI HAJILARI ( Iran ) associated with the Group of 77 and China, stressing the importance of an international enabling environment to ensure that envisaged transformative change took place in several areas. Trade had to be addressed as it was a powerful driver and enabler for growth, employment and poverty eradication. Capacity-building was linked closely to enhancing balanced productive development strategies, including through a universal, fair, rules-based, open, pro-development, non-discriminatory, inclusive and equitable multilateral trading system. Accession to the WTO should be facilitated and there should be no political impediments. Trade barriers, trade-distorting subsidies in developed countries and other measures were a matter of concern. The Group of 77 and China had affirmed their firm rejection of the imposition of laws and regulation with extraterritorial impact and all other forms of coercive economic measures, including unilateral sanctions, against several developing countries, and reiterated the urgent need to eliminate them immediately. RALF BREDEL, UNIDO, said that the integration of countries with small economies into regional and global markets promised expanded demand for their goods, and fostered job creation and income generation. Trade capacity-building, with the development of quality infrastructure as its key element, was crucial, especially for least developed and landlocked developing countries. It remained among the cornerstones of the work of UNIDO, and was an integral feature of virtually all its technical cooperation programmes. Assisting Member States to integrate into the multilateral trading system through trade capacity-building is a main vehicle for social inclusiveness, environmental sustainability and economic competitiveness, he said. Mr. OSMAN ( Sudan ), aligning his delegation with the Group of 77 and China, the Arab and African Groups and the Group of Least Developed Countries, said that climate changes greatly exacerbated the impact of the many challenges developing countries faced, including poverty, food security and unemployment. In pursuit of the goals of the United Nations Second Decade for Poverty Eradication, his Government had invested in public services and had sought to consolidate the role of women. Foreign investment was being encouraged, and access to microcredit expanded. A social support initiative had been launched for the most marginalized groups. Poverty was worsened in Sudan by abandonment of traditional agricultural practices, lack of production capacity and desertification, all of which were worsened by the debt burden. He called for lifting of unilateral economic sanctions to aid efforts to fight poverty. AMIT NARANG ( India ), associating himself with the Group of 77 and China, said the battle against poverty has not been won, and the fact that one in every six human beings lived in extreme poverty should be an affront to our collective imagination. His Government had launched a National Mission on Financial Inclusion with the objective of covering all households in the country with banking facilities and having a bank account for each household. Through that initiative, it hoped to break the vicious cycle between poverty and debt, and unleash the entrepreneurial spirit of people to be able to chart their own destinies. His country also remained committed to the promotion of gender equality, and to utilizing information and communications technology for the empowerment of women. WILFRIED I. EMVULA ( Namibia ), associating himself with the Group of 77 and China, and the African Group, said poverty eradication must remain central in the planning and implementation of the sustainable development goals. The global trade and investment rules must be designed to meet the constraints faced by developing countries. The impasse in the Doha Development Round which had negatively impacted development, the fight against poverty and the Aid for Trade initiatives was of concern. The recent financial volatility was a reminder of the need to reform the global financial system and ensure a greater voice and participation by developing countries. He also called for women to be at the centre of development and welcomed the proposals for a stand-alone goal on gender equality and the empowerment of women and girls in the post-2015 agenda. EDEN CHARLES ( Trinidad and Tobago ), associating himself with the Group of 77 and China, and CARICOM, said that his Government had implemented a number of programmes aimed at eradicating poverty. They included the provision of social assistance to poor and vulnerable groups, the Targeted Conditional Cash Transfer Programme aimed at providing social protection by promoting nutritional and food security among vulnerable households, the National Social Development Programme, the Poverty Reduction Programme, and the Micro Enterprise Training and Development Grant. Also instituted were a number of initiatives in support of advancing womens role in development, resulting in their strong presence in the non-agriculture sector, accompanied by a diminishing gap in labour force participation between men and women. Also introduced were efforts geared toward addressing the gendered digital divide. Ms. AL-FADALAH ( Qatar ), associating herself with the Group of 77 and China, stressed that, in line with the goals of the Second Decade, the priorities of countries should be to promote productive work, especially for the youth, improving agricultural productivity and improving the livelihoods of the poor. She stressed her countrys commitment to eliminating discrimination against women and pointed to Qatars hosting of the third meeting of the Non-Aligned Movement on the advancement of women. In Qatar, policies to enable women focused on the family. Focus on them would help in the fight against poverty. There were advances in improving the status of women, with efforts to provide a higher level of education among measures. Girls outnumbered boys in primary education, with efforts also aimed at the labour market and to reduce practices like early marriage. Qatar ranked thirty-sixth in the human development index and had the tenth highest level of education in the world. HENRY ALFREDO SUREZ MORENO ( Venezuela ), aligned with the Group of 77 and China, pointed to a United Nations Development Programme (UNDP) report on poverty, which showed some unnerving trends like the vulnerability of 15 per cent of the worlds population to multidimensional poverty. Around half of the worlds labour force held informal or vulnerable employment, in contravention of International Labour Organization (ILO) guidelines on safe and decent work. Poverty was complex and tackling it required a multidimensional approach. Poverty should not be defined on the basis of income levels alone and successful strategies for combating it showed the need to go beyond income. Poor people were given free access to health care, cheaper food, lower interest on credit and other benefits to support their daily minimum income. Education was fundamental, as was the provision of productive jobs, and assistance to the vulnerable. HYDER AL-ALWAN ( Iraq ) stressed the importance of the industrial sector to his countrys economy. He noted several structural problems that had caused difficulties in the industry and led to the sectors decline in the country, reducing gross domestic product (GDP). It was important to provide assistance to countries that were making efforts to eradicate poverty. Developed countries had to commit and he welcomed the involvement of UNIDO, while also looking to the potential benefits of South-South cooperation. He described several areas in which efforts to strengthen the economy had been made and described industrial and mining projects. The aim was to promote profitable public enterprises and several policies had also been enacted to make the investment climate in Iraq more business friendly to encourage local and international investment. FREDERICK M. M. SHAVA ( Zimbabwe ), associating himself with the Group of 77 and China, said that his Government had adopted policies and programmes aimed at economically empowering its citizens. The most notable was the historic land reform programme which had seen more than 300,000 households being allocated land. Agriculture was critical to lifting countries out of poverty, and it contributed 30 per cent of the GDP during a good season. Trade was another factor that could help poor nations grow their way out of poverty, and the elimination of trade protection policies by developed countries was vital. Zimbabwes poverty alleviation initiatives continued to be hampered by the economic sanctions imposed by the European Union and the United States, he said, calling for their immediate and unconditional lifting. ZAKIA EL-MIDAOUI ( Morocco ), associating herself with the Group of 77 and China, the African Group, and the Group of Friends of Financial Inclusion, said the debate on poverty eradication and other development-related issues illustrated that the world must pull together to enable all countries take advantage of the opportunities of development and the fruits of globalization. Her country had launched a national human development initiative that, among others things, aimed to combat poverty in rural areas and social exclusion in urban areas. A national human development observatory had been established to assess the impact of public policy on human development indicators. Other initiatives that were contributing to combatting poverty and vulnerability included a medical assistance regime for the poorest populations that were not covered by mandatory health insurance. TUVAKO N. MANONGI ( United Republic of Tanzania ), aligning himself with the Group of 77 and China, and the African States, said poverty eradication should remain at the centre of the United Nations deliberations. It was unacceptable for children under five and pregnant women to continue to die due to poverty related causes, as it was incomprehensible that the world had over one billion people who could not read and write, and who practiced open defecation. Commitments made towards developing countries including the least developed countries, would have to be fulfilled. Three of four people in rural areas lived in extreme poverty, which deserved our amplified attention in the post-2015 development agenda. It was estimated that one billion people lived in slum conditions in urban areas. SARA LUNA CAMACHO ( Mexico ), aligning herself with the Group for Financial Inclusion, called for a rethink on the way poverty was approached. In the context of the Open Working Group, Mexico had pushed for a multidimensional vision of poverty that looked beyond measurements of per capita income. Economic growth was important to reducing poverty but inequality undermined its effects. The new goals and development agenda had to deliver on inclusion. She would continue promoting disaggregation in monitoring the goals with a view to reducing inequality and ensuring that the agenda served everyone. The type of policies that were needed included income protection programmes, as well as provision of greater access to social services, particularly health care, education and nutrition. The Open Working Groups report pointed in the right direction and the post-2015 agenda had to promote inclusive growth. YAROSLAV GOLITSYN ( Ukraine ) welcomed national initiatives to speed up progress toward the Millennium Development Goals and to push for full employment and decent work for all. To be effective, international programmes for poverty eradication had to be mirrored by national efforts, policies and strategies. Poverty eradication was at the centre of Ukraines development agenda and the Government had joined with national and international stakeholders to foster pro-poor growth through employment and opportunities for the most vulnerable. Women and youth were the focus of the State poverty eradication programme. As well, Ukraine had launched projects to support social sector reform. European standards of gender equality had been adopted, with womens leadership promoted and discrimination combated. SEWA LAMSAL ADHIKARI ( Nepal ), associating herself with the Group of 77 and China and the Group of Least Developed Countries, said that poverty eradication should be at the top of the post-2015 development agenda. Best use should be made of lessons learned from implementation of the Millennium Development Goals and the impacts of the global economic and financial crisis. Least developed countries like Nepal needed modern technology to transform socioeconomic development, as well as enhanced and sustained financial support. Noting that ODA to her country had risen to a record high, she nonetheless called on partners who had not done so to meet their target of 0.7 per cent of gross national income. Her country placed value on debt relief, market access, capacity building and technical support, including transfer of technology with supportive and fair financial architecture and an international trading system for sustainable development. PAVEL A. FONDUKOV ( Russian Federation ) said that poverty eradication remained a priority and a precondition for achieving sustainable development. Moreover, progress in achieving that goal must be made more equal across countries and regions. His country was consistently stepping up its efforts aimed at poverty eradication, and saw industrial development as a key factor in those endeavours. In that context, it was implementing, together with UNIDO, a number of projects, such as creating agro-industrial parks and improving industrial statistics. He called on all parties to expand cooperation within UNIDO, and to share best practices in the field of sustainable development. WALUBITA IMAKANDO (Zambia), associating himself with the Group of 77 and China, said his Government had implemented multiple poverty interventions, among them a scaling up of the Social Cash transfer Scheme this year to over 145,000 individuals being supported, 80 per cent of them women. His country remained committed to other social safety nets, including the Women Empowerment Programme, the Food Security Pack, and the Public Welfare Assistance Scheme. Financial lending institutions had been engaged to provide women entrepreneurs access to affordable financing. Aimed at significantly boosting economic growth, rural industrialization, and employment creation, Zambia had focused on micro, small and medium scale enterprises. The Industrialization and Job Creation Strategy was aimed at facilitating the creation of 1 million formal jobs over the next five years in the agricultural, construction, manufacturing and tourism sectors. YIN PO MYAT ( Myanmar ), associating herself with the Group of 77 and China, ASEAN and the Group of Least Developed Countries, said that rural development was vital to achieving her countrys poverty reduction objective of 16 per cent by 2015. Furthermore, to achieve the goals of the Istanbul Programme of Action for least developed countries, Myanmar had begun the internal process for graduation from that category. She called on development partners to assist by fulfilling their commitments. She also called upon the United Nations to strengthen system-wide policy coherence on poverty and employment issues within the framework of the second United Nations Decade for the Eradication of Poverty and stressed the importance of regional cooperation in such areas as sharing best practices, technology transfer and economic integration and liberalization as a means to raise people out of poverty. AUNESE MAKOI SIMATI ( Tuvalu ), associating himself with the Group of Least Developed Countries, said the economic gaps between rich and poor countries and inequalities within nations must be thoroughly addressed. That would aim to remedy the situation where 10 per cent of the population owned 75 per cent of the global wealth. Poverty eradication was best tackled cooperatively between donors and recipients. Donor countries must confirm their global commitments and ensure common but differentiated responsibilities, whilst recipient countries must ensure good governance, accountable leadership, good planning and fiscal prudence, while squashing corruption and incentivizing trade and investments. Science, research and entrepreneurial development were key drivers of poverty alleviation and sustainable development, and research results and information must be shared and made accessible and affordable to the poor. ONG KOK WEE ( Singapore ), aligning his statement with the Group of 77 and China, and the ASEAN, said that while much had been achieved in fighting poverty, progress had been uneven and there remained a sense that inequality was widening around the world. His Governments approach to poverty eradication was to create good quality jobs through economic growth. Equal educational opportunities sought to ensure that all children were given the opportunities, skills, and training to pursue their aspirations. Through the Singapore Cooperation Programme, his country trained thousands of Government officials from other countries, and through other collaboration, technical assistance was provided. ANTNIO GUMENDE ( Mozambique ) associated himself with the Group of 77 and China and the African Group. He said that his country had enjoyed eight consecutive years of growth in GDP above 6 per cent as a result of having adopted a national development approach that gave priority to poverty reduction through economic growth, improved social safety nets, ensuring sustainable growth and strengthening good governance. In addition, a District Development Fund aimed at promoting initiatives to boost food production and job creation, including vocational training and entrepreneurship for young people was in place. The decentralization of decision-making on such issues as human and financial resources provided by that Fund had led to an increase in agricultural production, the diversification of local diets and a growing number of artisanal industries. Thus decentralization and empowerment of local communities had proved to be an efficient and effective approach to poverty eradication. RATHANAND VICHAIDIT ( Thailand ), associating himself with the Group of 77 and China and ASEAN, said that it was important to remain focused on the final push for the Millennium Development Goals, in particular the unrealized Goals. There were several underlying, cross-cutting issues fundamental to poverty eradication. Empowering the most vulnerable could ensure sustained, inclusive and equitable economic growth. While all countries had to do their utmost to eradicate poverty and fulfil their development objectives, those efforts could and should be further advanced through global partnerships and assistance. KOUMALO ANATE BALLI ( Togo ), aligning her delegation with the Group of 77 and China, the African Group and the Group of Least Developed Countries, pointed out that women were more active in the Togolese workforce than men. However, they tended to occupy marginal positions, lacking access to means of production and to social redistribution. The Government was working hard to ensure women their rightful place in nation-building efforts. There was a particular focus on women in rural areas, and the Government supported projects to ensure women had tools. About 45,000 women were being assisted with tools like power tillers, maize husking machines and mills. Around 100 womens groups had been fitted out with agricultural material and processing material. Women were also being given training in cooperatives, animal and plant production techniques, managing loans and savings and other important skills. OMAR A. A. ANNAKOU ( Libya ), associating his delegation with the Group of 77 and China and the African Group, stressed that African countries suffered particularly from poverty even though the population living in extreme poverty had declined greatly between 1990 and 2010. Inequality had grown, however, while ODA continued to drop and negotiations on a multilateral trade system stalled. The international community had to respond to lessons learned from the Millennium Development Goals and the economic and financial crisis, making efforts commensurate with the challenges. Womens roles in development differed between countries and they assumed many tasks despite facing many obstacles. There was unequal progress on the Millennium Development Goal related to women. In Libya, womens participation in politics had improved, with them holding 32 seats out of 200 in Parliament, as well as six seats on the body drafting the new Constitution. MARIANNE ODETTE BIBALOU ( Gabon ), aligning with the Group of 77 and China and the African Group, said a billion people lived in poverty, with women and children particularly affected. Many more were on the very threshold of poverty. The international community had to step up efforts to eradicate poverty in all forms. Job creation, especially for young people, was vital. Youth unemployment was at heart of socio-political upheavals and it often fuelled extremism. Work and employment were vital, but sustained economic growth remained important. Industrialization was a critical tool for growth and structural reform also vital in moving towards a service economy. A focus on women was needed because they were especially affected by poverty, particularly because of cultural and religious reasons that intensified their marginalization. NOBORU SEKIGUCHI ( Japan ) said his country aimed to create a society in which women shine and had recently hosted the World Assembly for Women to promote their full and dynamic participation. Globally, many abhorrent circumstances persisted, with women lacking access to basic services like water and energy. That disproportionately increased their workload for no other reason than they were born a woman. Human rights violations against women should no longer occur in the twenty-first century and fundamental rights should be ensured everywhere. Action was needed by the United Nations and the international community to ensure equal participation of girls and boys in school, medical care for expectant mothers, and that no woman or girl lived in fear of violence. Japan was promoting universal health coverage worldwide, believing it was never too early to aim for its achievement. He cited a fivefold increase in contributions to UN-Women and looked forward to the establishment of UN-Womens Tokyo office. CHRISTOPHER GRIMA ( Malta ) said that any reference, recommendation or commitment to rights and services in connection with reproductive health care should not in any way create an obligation on any party to consider abortion as a legitimate form of reproductive health or rights or commodities. Committed to having more women in decision-making positions, his Government had adopted the strategy of gender mainstreaming to develop a holistic approach towards equality. The economic independence of women and their increased participation in the labour market was a priority, and tax credits, subsidized childcare, and an increase in the number of weeks of paid maternity leave were among a number of family-friendly measures undertaken to facilitate womens economic independence. RUBEN ZAMORA ( El Salvador ), aligning himself with the Group of 77 and China, and the Community of Latin American and Caribbean States, said the last effects of the economic crisis had led to slow growth and more restrictions on international financing, affecting developing countries in particular. His country had been promoting sustainable development, as well as tackling poverty, reducing inequality, and advocating an agenda that focused on human rights. By 2013 the percentage of homes facing poverty in El Salvador was 28.9 percent which represented an 11.6 per cent reduction from 2011. Recently the country had approved the Law of Development and Social Protection, which for the first time included a network of policies and strategies focused on the most vulnerable of the population. Despite national efforts, more needed to be done, he said, reiterating the importance of adequate and effective implementation measures, and a global partnership to promote jobs and decent work for all. Full employment and decent work for all were critical elements in the post-2015 development goals. LU YUHUI (China), associated himself with the Group of 77 and China, said that poverty, one of the most daunting challenges today, was the common responsibility of the international community as a whole. The situation around the globe did not warrant optimism. Efforts would have to focus on making poverty eradication the core of the post-2015 development agenda. It would be necessary to implement inclusive and economic social policies, such as social security and health systems, compulsory education, and equal rights for women, children, older persons and people with disabilities. It would also be necessary to provide concrete assistance to developing countries who faced the greatest challenges in fighting poverty. Industrial development cooperation played a crucial role in raising the productivity of a country. China would work closely with Member States to pursue a path to industrialization. His country had already achieved seven Millennium Development Goals, and had overcome various difficulties, including lifting the living standard of its people. A. K. ABDUL MOMEN ( Bangladesh ), aligning himself with the Group of 77 and China and with the Group of Least Developed Countries, said that of the two poorest regions in the world, South Asia had, however unevenly, moved forward in reducing the number of poor people and was expected to meet Millennium Development Goal One. The global community would have to work closely to ensure that the projection would meet reality. Unemployment, which could be addressed through education, was a major obstacle to eradicating poverty. Climate change was another key factor as it was estimated that environmental degradation would lead to 1.9 billion more people entering into extreme poverty by 2050. A strong industrial base could go a long way towards helping a country eradicate poverty, particularly a least developed country. Bangladesh had attached great importance to the vital role of women in development and since 2009, the number of women entrepreneurs in the country had quadrupled. NANZEGUELA KONE-FOFANA ( C te dIvoire ), aligning herself with the Group of 77 and China and the African Group, noted that several developing countries would not achieve the Millennium Development Goals. With poverty eradication a serious concern, the Government had been determined to achieve the Goals and adopted a national development plan in 2012. The plan included a national employment policy, as well as significant efforts to improve education and health care. In the latter field, mothers and children had access to free health care and children received free malaria treatment up to the age of five. Efforts under the plan had improved the lives of tens of thousands, particularly in rural areas. Womens empowerment was also important and policies were in place on their economic integration and to uphold their rights. She stressed the importance of subregional and regional integration and noted energy connections with Mali, Guinea and Liberia, as well as international transport connections that boosted trade, industrialization and access to markets. TEVITA SUKA MANGISI ( Tonga ), associating himself with the Group of 77 and China and the Group of Pacific Small Island Developing States, said that the Millennium Development Goals had been the most successful anti-poverty initiative in history. The term hardship more accurately conveyed the situation in his country than the word poverty, as the population generally had access to food and shelter. The negative effects of climate change posed a threat to poverty reduction efforts. Ecosystem losses could translate directly into economic losses, and poverty eradication could thus not be decoupled from the climate change issue, a problem which disproportionately affected his country. Ms. MCKENZIE ( Canada ), stating that she would keep it to the point, associated her delegation with the Group of Friends on Financial Inclusion. For information media. Not an official record.

No comments:

Post a Comment